Ukraynada Eğitim ve Yaşam Maliyetleri (2018)

Ukraynada Eğitim ve Yaşam Maliyetleri (2018)

www.uniukrayna.com

Ukrayna, üniversite eğitimi almak için en ekonomik ülkelerden biridir

Ukrayna üniversiteleri; yüksek kaliteli akademik eğitimi, çok ekonomik eğitim ve yaşam maliyetleriyle gerçekten de çok cazip. Ukraynada hem eğitim, hem konaklama, hem de sosyal gider maliyetleri, ülkemizdeki ailelerin rahatlıkla karşılayabilecekleri seviyede olup, birçok bölgemize kıyasla, Türkiye’den bile ekonomiktir.

Ukrayna’da eğitim giderleri

Ukrayna’da üniversite ücretleri özellikle hazırlık sınıflarında oldukça ekonomik seviyelerde olup, yıllık ortalama 1.200 – 2.000 USD arasındadır. Bölümlerde ücretler biraz artar ama yine de çok ekonomiktir. Bölüm ücretleri üniversitelere göre değişmekle birlikte yıllık 1.300 – 2.500 USD civarında olmaktadır.

Ukrayna üniversiteleri öğrencilere çok ekonomik yurt konaklama olanakları sağlıyor

Ukraynada eğitim almayı bu kadar ekonomik ve cazip hale getiren unsur tabii ki yurtlarıdır. Komünist dönemden kalma büyük yurt binaları günümüzde öğrencilere çok ucuz konaklama olanağı sağlıyor. Ukrayna üniversitelerinde yurtlar, bakım, kalite, kişi sayısı gibi değişkenlere bağlı olarak genellikle aylık 30 – 50 USD arasında değişmektedir. Bazı üniversiteler daha bakımlı ve lüks yurt olanağı sağlamakta bu tip yurtlarda ise aylık ücretler 60-90 USD civarında olabilmektedir. Ukrayna’da yurtlarda kalan öğrencilerimizin geneli yıllık ortalama 270 – 450 USD civarında yurt ödemesi yapmaktadır.

Sosyal yaşam ve cep harçlığı ihtiyacı

Ukraynada eğitim alan öğrenciler beslenme, ulaşım, temel ihtiyaç ve sosyal giderleri için aylık ortalama 200 USD civarında harcamaktadır. Tabii ki sosyal harcamaların limiti kişiye göre değişir, ancak bu rakam Ukrayna’da okuyan bir öğrencinin sıkıntı çekmeden bir ayını geçirmesi için yeterli bir miktardır.

UKRAYNA’DA EĞİTİM VE YAŞAM MALİYETLERİ EKONOMİKTİR

YURT KONAKLAMASI TERCİH EDİLİRSE
Yıllık Üniversite Harcı (Fakülte Eğitimi)$ 1.300 – $ 2.500
Yıllık konaklama$ 270 – $ 450
Aylık Harçlık İhtiyacı$ 150 – $ 250
Yıllık Genel Toplam (9 aylık ortalama)$ 2.920 – $ 5.150
Yıllık Genel Toplam (9 aylık ortalama / TL)12.000 – 20.000 TL

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Oğrenci Vize Başvurusu ve Universite Kayıt İşlemleri

Ukraynada Üniversite Eğitimi